Ruimte voor ouderschap in de muzieksector

item_left

item_right

Ruimte voor ouderschap in de muzieksector

Debat
Tue - 23/01/2024 - 08:45

VI.BE en AB gaan op zoek naar oplossingen voor het prangende thema 'Ouderschap in de muziek'. In de intieme setting van de AB club screenen ze een aflevering van She They Us met Charlotte Adigéry in de hoofdrol. Nadien volgt er een interactief panelgesprek met o.a. Selah Sue en Porcelain id.

She They Us 

De vijfdelige reeks She They Us, die een ongefilterde blik werpt op de dagelijkse strijd tegen discriminatie op het kruispunt van huidskleur, gender, seksualiteit, religie en klasse, beleefde zijn première in oktober op het Gentse Filmfestival. Nu krijgt de serie een exclusieve vertoning voor de muzieksector tijdens de Week van de Belgische muziek. Op dinsdag 23 januari 2024 Ieggen VI.BE en AB in de intieme setting van de AB club specifiek de focus op de aflevering rond ouderschap, met o.a. artiest én mama Charlotte Adigéry als spilfiguur. Haar persoonlijke ervaringen én struggles tijdens haar tournee door Groot-Brittannië met een pasgeboren baby vormen de kern van de avond. 

Aansluitend volgt er een interactief panelgesprek met moderatrice Marianne Cattoir en panelleden Selah Sue, Porcelain id, Jarri Van Der Haegen (manager Charlotte Adigéry) en Marjan Reynders (Pukkelpop, HAJEE!). Samen met het publiek gaan ze op zoek naar antwoorden op vragen als: “Is er een ‘juist’ moment om aan kinderen te beginnen? Moet de keuze om kinderen te krijgen altijd voelen als het opgeven van onze carrièremogelijkheden? Welke aanpassingen zijn er nodig in de muzieksector om kindvriendelijker te worden? En is er tout court ruimte voor ouderschap in de sector?” 

Het programma belooft niet alleen eye-openers en inspiratie, maar ook concrete discussies en inzichten. Dé uitgelezen kans dus om deel uit te maken van een belangrijk gesprek over ouderschap in de toekomst van de muziekindustrie. 

She They Us is een productie van het Gentse productiehuis Cassette for timescapes en werd geregisseerd door Zaïde Bil, Sam Peeters en Heleen Declercq.