Demos is een team nomadische kenniswerkers. We volgen maatschappelijke ontwikkelingen die de cultuur-, jeugdwerk- en sportsector vormgeven en werken aan gelijkheid en participatie. We staan voor cultuur, jeugdwerk en sport die aansturen op maatschappelijke veranderingen en bouwen aan een meer open, inclusieve en democratische samenleving.
Opleiding diversiteitscommunicatie van Studio Sesam
item_left
item_right
Opleiding diversiteitscommunicatie van Studio Sesam
Ben je op zoek naar nieuwe doelgroepen? Wil je weten hoe je aan laagdrempelig veldonderzoek doet? Vraag je je af hoe je sensitief kan schrijven en verbeelden? Heeft je organisatie wel voeling met de diverse samenleving? Wil je weten wat nudging en gedragsverandering inhoudt? Krijg je graag feedback op je communicatievoering? Deze en nog meer vragen komen aan bod tijdens 9 live modules van Studio Sesam over diversiteitscommunicatie in mei en juni 2021.
De opleiding in 9 modules
Samen met tien geëngageerde lesgevers organiseert Studio Sesam een opleiding over hoe je met communicatie en een actief diversiteitsbeleid diverse doelgroepen kan bereiken en verbinden met elkaar. De opleiding is opgebouwd rond tien hefbomen om toegankelijk, begrijpelijk en herkenbaar te communiceren. Kennis en ervaringen worden uitgewisseld. Ook vragen en cases van de deelnemers komen aan bod.
Deze gemotiveerde lesgevers staan paraat: Hanan Challouki (Inclusify), Ingrid Tiggelovend (Studio Sesam), Geertje De Ceuleneer (VRT), Ann Labeeuw (Agentschap Integratie en Inburgering), Dounia Bourabain (VUB), Katrien Van der Heyden (VUB/Nesma Consulting/Creatief Schrijven), Habiba Boumaâza (Kifkif), Rob Marcelis (freelance graficus), Petra Beeckx (storyteller, Chase Creative, Literatuur Vlaanderen), Soumaya Zaougui (Billie Bonkers) en An Van den Bergh (DEMOS).
Wat brengt deze opleidingsreeks diversiteitscommunicatie je bij?
- Inzicht in het belang van diversiteitscommunicatie en inclusief communiceren
- Inspiratie om je team gevoelig te maken voor diversiteit en integrale toegankelijkheid
- Het toepassen van methodieken om aan laagdrempelig onderzoek te doen
- Sensitief schrijven en verbeelden van je teksten en beelden
- Het gericht inzetten van digitale media en storytelling
- Inzicht in gedragsverandering en nudging bij diverse doelgroepen
- Weten hoe je de stakeholders en de doelgroep betrekt bij je activiteiten.
Het volledige programma en de mogelijkheid tot inschrijven vind je op de website van Studio Sesam.